Tuesday 26 December 2017

Trading system mapungubwe


Mapungubwe (ok. 10501270) Dzieła sztuki Złoty nosorożec Odkrycie złota w ruinach kamienia na północ od rzeki Limpopo w 1890 roku przyciągnęło poszukiwaczy i poszukiwaczy skarbów do doliny rzeki Limpopo. W 1932 roku odkryto ruiny Mapungubwe. Kolejne wykopaliska ujawniły dwór ukryty w naturalnym amfiteatrze u podnóża wzgórza i elitarny cmentarz z widokiem ze spektakularnym widokiem na region. Z tego miejsca na wzgórzu wydobyto dwadzieścia trzy groby. Ciała w trzech z tych grobów zostały pogrzebane w pozycji stojącej związanej z tantiem, z różnorodnymi złotymi i miedzianymi przedmiotami, egzotycznymi szklanymi koralikami i innymi prestiżowymi przedmiotami. Odkrycia te dostarczają dowodów nie tylko na wczesne kowalstwo złota w południowej Afryce, ale także na rozległe bogactwo i społeczne zróżnicowanie mieszkańców Mapungubwe. Najbardziej spektakularne wśród tych znalezisk jest złocista folia nosorożca uformowana ponad prawdopodobnie miękkim rdzeniem z rzeźbionego drewna. Związki handlowe na północy U zbiegu Limpopo i Shasherivers społeczność osiedliła się w K2 w pobliżu Wzgórza Bambandyanalo w XI wieku, ale rozszerzyła się do pobliskiego Wzgórza Mapungubwe w 1220. Mapungubwe rozkwitło jako miasto i centrum handlowe od 1220 do 12901300 Uważany przez niektórych za stolicę pierwszego państwa południowej Afryki, Mapungubwe może osiągnąć populację 5000 osób. Miasto powiększyło się częściowo dzięki dostępowi do rzeki Limpopo, która połączyła region przez handel z portami Kilwa i innymi miejscami na Oceanie Indyjskim. Ten nowy handel został przeszczepiony na istniejące sieci regionalne, wzdłuż których przez stulecia płynęły sól, bydło, ryby, metale, chert, koraliki ze strusich skorupek i inne przedmioty. Nowe przedmioty prestiżowe, w tym szklane paciorki i tkaniny, zostały wprowadzone w ramach handlu suahili i prawdopodobnie zostały wymienione na złoto, kości słoniowe i inne produkty wytwarzane lokalnie. Zróżnicowanie społeczne Mapungubwe jest najwcześniejszym znanym miejscem w południowej Afryce, gdzie przywódcy byli przestrzennie oddzieleni od swoich wyznawców, odzwierciedlając ewolucję społeczeństwa opartego na klasach. Domostwa, dieta i wymyślne pochówki bogatej i uprzywilejowanej elity, w przeciwieństwie do zwykłych mieszkańców. którzy mieszkali u stóp Mapungubwe i otaczającego je płaskowyżu. Osada w Mapungubwe odzwierciedla najwcześniejsze dowody na istnienie bardzo nierównomiernego, lecz znaczącego zestawu przekształceń gospodarczych i społecznych, które można zaobserwować w kilku miejscach w regionie. Charakterystyczna architektura kamiennych murów, symboliczna odmiana o różnym statusie, została przeprowadzona w najszerszym zakresie w Wielkim Zimbabwe. Upadek Mapungubwe Mapungubwe był krótkotrwały jako stolica, kwitło tylko od 1290 do 1300. Spadek Mapungubwe8217 wiązał się z radykalnymi zmianami klimatycznymi, które spowodowały, że obszar stał się zimniejszy i bardziej suchy. W czasie upadku Mapungubwe8217s Wielki Zimbabwe zaczął zyskiwać na znaczeniu. Mapungubwe, K2 i inne miejsca z epoki żelaza w dolinie rzeki Limpopo są obecnie badane przez University of Pretoria, University of the Witwatersrand. Alice Apley Independent Scholar Eseje główne Eseje wtórne Chronologia Krajobraz kulturowy Mungungwewe (nota transgraniczna) Nota prawna Sekretariat Organizacji Narodów Zjednoczonych dla Edukacji i Kultury (UNESCO) i Centrum Światowego Dziedzictwa nie reprezentuje ani nie popiera dokładności ani wiarygodności jakiejkolwiek porady, opinia, oświadczenie lub inna informacja lub dokumentacja dostarczona przez Państwa-Strony Konwencji Światowego Dziedzictwa do Sekretariatu UNESCO lub do Centrum Światowego Dziedzictwa. Publikacja takich porad, opinii, oświadczeń lub innych dokumentów informacyjnych na stronie internetowej Światowego Dziedzictwa lub na dokumentach roboczych również nie oznacza wyrażenia jakiejkolwiek opinii ze strony Sekretariatu UNESCO lub Centrum Światowego Dziedzictwa status prawny dowolnego kraju, terytorium, miasta lub obszaru lub jego granic. Nazwy właściwości są wymienione w języku, w którym zostały przedstawione przez Państwo-Stronę Opis Krajobraz kulturowy Mapungubwe położony jest w regionie fizjograficznym znanym jako lowveld w starożytnej dolinie, która obejmuje zbiegi rzek Shashe i Limpopo. Te rzeki osuszają rozległy obszar i tworzą międzynarodową granicę między Afryką Południową na południu, Botswaną na północnym zachodzie i Zimbabwe na północnym wschodzie. Obszar opisany poniżej tworzy planowany obszar ochrony transgranicznej (TFCA) w pobliżu zbiegu rzek Limpopo i Shashe, które obejmuje RPA, Botswanę i Zimbabwe. Strona południowoafrykańska obejmie złożoną mozaikę prywatnych gruntów, gruntów państwowych i parków narodowych, która od tego czasu doprowadziła do utworzenia Parku Narodowego Mapungubwe. Potencjalnym obszarem, który Zimbabwe może zaangażować w proponowaną TFCA, jest obszar safari Tuli Circle obejmujący obszar 41 100ha. W Botswanie ziemia, która zostanie oddana do TFCA, objęłaby rezerwat północny Tuli (NOTUGRE). NOTUGRE obecnie obejmuje 36 gospodarstw o ​​łącznej powierzchni 70 000 ha. Jest znany ze swoich Tuli Elephants, największej populacji słoni na prywatnej ziemi w Afryce. Głównymi cechami tego obszaru są płaskie Mopane veldt z piaskowcem i konglomeratem grzbietów i koppies na południe od rzeki Limpopo. Bliżej Limpopo płaski krajobraz zmienia się w chropowaty, pagórkowaty teren. W regionie są rozpoznawane trzy główne społeczności roślinności: pogranicze łęgowe wzdłuż rzek Limpopo i Shashe oraz dopływy Akacja - wspólnota Salvadora na Limpopo Flats (łącznie z terenami zalewowymi) i obszary vlei i unikatowe palmy baobabu i nlala oraz mieszane zachodnie Mopane veldt na grzbiety i mieszkania na południe od pasma nadbrzeżnego i równin zalewowych. Region ma doskonały potencjał dla dużej piątki obszarów chronionych. Żywe populacje lwów, lampartów, gepardów i cętkowanych cętek nadal występują poza dobrze znanymi słoniami Tuli. Ponadto istnieją znaczne populacje kopytnych w obszarze proponowanego TFCA, takie jak eland, gemsbok, duiker, impala, zebra, Sharpes grysbok, steenbok i blue wildebeest. Siedlisko nadaje się również do nosorożców białych i czarnych. Stałe zbiorniki w rzece Limpopo stanowią schronienie dla krokodyli i hipopotamów, a także dla różnych rodzimych gatunków ryb. Połączenie gleb pochodzących ze skał systemu karoo, regularne zalewanie Limpopo i jego dopływów, dobre pastwiska i tereny do wędrówek oraz suche liście mopanowe dla paszy w okresie zimowym, zapewniały zasoby naturalne zarówno dla rolnictwa, jak i hodowli utrzymać dużą populację, gdy liderzy Mapungubwe znajdowali się u szczytu swojej potęgi. Obfite dzikie zwierzęta w tym regionie zapewniły potrzebne zasoby do rozkwitu handlu w tym regionie. Obszar opisany powyżej świadczy o tradycji kulturowej, która trwała przez długi okres w trzech nowoczesnych stanach Południowej Afryki, Botswanie i Zimbabwe. Zasoby kulturowe są na ogół związane z osadami z epoki żelaza około 1200AD. Podobieństwo przedmiotów z kości słoniowej, pozostałości ceramiki i importowanych szklanych paciorków wydobywanych w różnych miejscach, które rozprzestrzeniają się na współczesnych międzynarodowych granicach Botswany, Afryki Południowej i Zimbabwe, świadczy o kulturowej sympatii ludzi żyjących w basenie Limpoposha w epoce żelaza. . Wykopaliska archeologiczne w Mapungubwe, K2, Leokwe i Schodra w Parku Narodowym Mapungubwe w Republice Południowej Afryki oraz Mmamagwe w Botswanie należą do najlepiej zbadanych siedlisk epoki żelaza w południowej Afryce. Reprezentują kultury Zhizo, K2 i Mapungubwe z epoki żelaza, które istniały w tym regionie około 600 AD 1300 AD. W tym okresie odnotowano także małe miejsca z okresu epoki żelaza, które zostały odnotowane w tym okresie, w tym odrdzewione miejsca na wzgórzach i ruiny typu Khami. Uzasadnienie wyjątkowej uniwersalnej wartości Krajobraz kulturowy Mapungubwe był centrum jednego z pierwszych potężnych rdzennych królestw w Afryce Południowej. Została założona przez kulturowych przodków dzisiejszej Shona i Venda między AD 900 a 1300. Dowody na jej historię są przechowywane w ponad 400 stanowiskach archeologicznych. Dynamiczne interakcje między społeczeństwem a krajobrazem stworzyły podstawę dla nowego rodzaju organizacji społecznej w regionie. Królestwo rozrosło się w wyniku bogactwa, które narosło dla jego przywódców z handlu z siecią Oceanu Indyjskiego, w połączeniu z idealnymi warunkami krajobrazu dla rolnictwa, które zapewniało populację ponad 9000 osób. Towary handlowe to złoto, szklane paciorki, tkanina bawełniana, chińska ceramika, kość słoniowa, miedź i skóry. Do X wieku naszej ery powstała hierarchia społeczna, która wpłynęła na krajobraz. Wzgórze Mapungubwe zostało zajęte i zmodyfikowane w celu oddzielenia elity od pospólstwa poniżej. Początek Małej Epoki Lodowcowej spowodował suszę i upadki zbiorów. Królestwo rozproszyło się po 1300 roku ne, powstały nowe sojusze społeczne i polityczne, a centrum regionalnej władzy przeniosło się do Wielkiego Zimbabwe. Kultura Mapungubwe rozciąga się na Botswanę, o czym świadczą znaleziska archeologiczne takich miejsc, jak Mmamagwe i kilka innych małych epok żelaza, takich jak Commando Kop (Pitsane Kopje) w rejonie Shashe-Limpopo. Dowody materialne znalezione w Commando Kop pokazują, że z powodzeniem zajmowali go Zhizo, K2 i ludzie z Mapungubwe, a styl garncarski to rzeczywiście typ kulturowy Zhizo (Schroda) i Leopards Kopje (K2 i Mapungubwe). Mimo to niewielka strona dostarczyła bezcennych badań porównawczych, które jasno określały nieograniczone granice szerszego krajobrazu kulturowego Mapungubwe, wykorzystywanego przez społeczności agropastorskie od wieków. Rozszerzenie i nominacja strony Botswany do istniejącego krajobrazu kulturowego Mapungubwe w Afryce Południowej będzie dowodem na znacznie większe królestwo, które rozkwitło w Afryce Południowej pomiędzy AD 900 a 1300. Krajobraz kulturowy Mapungubwe spełnia kryteria ii, iii, iv i v dla właściwości kulturowe (ii) Występuje ważna wymiana wartości ludzkich, na przestrzeni czasu lub w ramach obszaru kulturowego świata, na rozwój architektury, technologii, sztuk monumentalnych, urbanistyki lub projektowania krajobrazu. Krajobraz kulturowy Mapungubwe zawiera autentyczne dowody na ważną wymianę ludzkich wartości, które doprowadziły do ​​zmian kulturowych i społecznych w Afryce Południowej pomiędzy AD 900 i 1300. Wartości te znajdują odzwierciedlenie w dowodach na międzynarodowy handel siecią Oceanu Indyjskiego, która stworzyła bogactwo w społeczności , powodując zmiany ideologiczne i zmiany w architekturze i urbanistyce. Archeologiczne dowody wskazują na przejście od układu centralnego wzoru bydła do wzorca pod wpływem elitarnej klasy ze świętym przywództwem, w której król został odizolowany na szczycie wzgórza Mapungubwe od mieszkańców. Stanowisko archeologiczne Mmamagwe w Botswanie, ze swoją osadą na szczycie wzgórza i mniejszymi miejscami na tym terenie, świadczy o zmianie wzorców osadniczych, które miały miejsce w tym czasie w regionie. (iii) ma wyjątkowe lub co najmniej wyjątkowe świadectwo tradycji kulturowej lub cywilizacji, która zniknęła. Aż do jego upadku pod koniec trzynastego wieku naszej ery, Mapungubwe było najważniejszą osadą śródlądową na subkontynencie. Dystrybucja ceramiki Mapungubwe pokazuje, że w okresie rozkwitu między 900 a 1300 rokiem królestwo rozciągało się na obszarze około 30 000 km2 po obu stronach rzek Limpopo i Shashe. Krajobraz kulturowy zawiera bogactwo informacji na stanowiskach archeologicznych, które rejestrują rozwój królestwa ze stosunkowo niewielkich osad, opartych na centralnym kraterze z bydła, na stolicę z wydzielonymi obszarami dla elit i plebejuszy. Baza energetyczna kultury Zimbabwe, która rozwinęła się wzdłuż Limpopo, przesunęła się później w kierunku Wielkiego Zimbabwe, kiedy system opadów zmienił się i nie było już możliwe wspieranie dużej populacji siedzącej. Chociaż społeczności rolnicze nadal żyły w regionie Mapungubwe i po nim, po 1300 roku, nigdy już nie osiągnęły takiej samej gęstości zaludnienia i siły politycznej. Kultura Mapungubwe rozciąga się na Botswanę, o czym świadczą znaleziska archeologiczne takich miejsc, jak Mmamagwe i kilka innych małych epok żelaza, takich jak Commando Kop (Pitsane Kopje) w rejonie Shashe-Limpopo. Dowody materialne znalezione w Commando Kop pokazują, że z powodzeniem zajmowali go Zhizo, K2 i ludzie z Mapungubwe, a styl garncarski to rzeczywiście typ kulturowy Zhizo (Schroda) i Leopards Kopje (K2 i Mapungubwe). Mimo to niewielka strona dostarczyła bezcennych badań porównawczych, które jasno określały nieograniczone granice szerszego krajobrazu kulturowego Mapungubwe, wykorzystywanego przez społeczności agroprzestrzenne od stuleci (iv) Jest to znakomity przykład typu zespołu architektoniczno-technologicznego i krajobrazu co ilustruje znaczący etap w historii ludzkości. Utworzenie Mapungubwe jako potężnego państwa handlującego przez wschodnioafrykańskie porty z Arabią i Indiami było ważnym etapem w historii afrykańskiego subkontynentu. Handel międzynarodowy, w połączeniu z idealnymi warunkami klimatycznymi dla rolnictwa, najbardziej skutecznie zmienił osadnictwo ludzkie i tradycje kulturowe i doprowadził do ustanowienia świętego przywództwa. W wyniku rozbudowanej sieci handlowej powstał nowy rodzimy porządek społeczny oparty na rozróżnieniu klasowym i zakończono odejście od ustalonego od dawna wzoru bydła centralnego. Porządek społeczny został podzielony na wyższą i niższą klasę, która zrestrukturyzowała wzór królestwa i nadała wyższej klasie siłę ekonomiczną i polityczną. Stolica przeniosła się na wzgórze Mapungubwe, gdzie między 1220 a 1300 rokiem elita mieszkała na szczycie wzgórza, a mieszkańcy żyli poniżej, na płaskim terenie wokół wzgórza. Cechy architektoniczne w postaci suchego kamiennego muru i zróżnicowania w rozmieszczeniu elitarnych i bardziej popularnych przestrzeni mieszkalnych podkreślały nowe porządki społeczne. (v) Jest wybitnym przykładem tradycyjnego ludzkiego osiedla i wzoru użytkowania ziemi, który jest reprezentatywny dla kultury lub interakcji człowieka ze środowiskiem, które stały się podatne na zagrożenia pod wpływem nieodwracalnych zmian. Pozostałości w krajobrazie kulturalnym Mapungubwe ilustrują wpływ zmian klimatu i odnotowują wzrost, a następnie upadek królestwa Mapungubwe jako wyraźny zapis kultury, która stała się podatna na nieodwracalne zmiany. Oświadczenia o autentyczności i rzetelności Wyznaczony obszar leży w obrębie proponowanego Obszaru Chronionego Mapungubwe Transfrontier (GMTFCA), który skupia się wokół zbiegu rzek Limpopo i Shashe, które przekraczają międzynarodowe granice Botswany, Afryki Południowej i Zimbabwe. GMTFCA to obszar bogaty w zasoby kulturowe i historyczne, których kotwicą jest Krajobraz Krajobrazowy Mapungubwe. Najwcześniejsze archeologiczne znaleziska pochodzą sprzed ponad miliona lat z dowodami narzędzi z epoki kamienia dawnego stworzonymi przez przodków współczesnych ludzi na podstawie badań z lat 30. i współczesnych. Artefakty pochodzenia zwierzęcego, takie jak kulki wykonane ze strusich skorupek jaj, dużych ślimaków lądowych, kości i kości słoniowej, a także bransoletki, które wciąż są zbierane ze starych miejsc pochówku w Botswanie, Republice Południowej Afryki i Zimbabwe, potwierdzając badania nad istnieniem dużego krajobrazu kulturowego . Nominowany obszar ma niewielką ingerencję ze strony człowieka pod względem intensywnych działań gospodarczych, w związku z czym stratygraficzne materiały archeologiczne pozostają nienaruszone. Krajobraz kulturowy Mapungubwe jest zarządzany wspólnie przez rządy Botswany, RPA i Zimbabwe. Istnieje Zintegrowany Plan Rozwoju, który został sformułowany w okresie od lutego do marca 2017 r. W celu zajęcia się planowaniem przestrzennym GMTFCA poprzez przestrzenne przedstawienie planów rozwoju koncepcji wymaganych do uwolnienia potencjału ekoturystyki w obszarze ochrony przyrody w sposób zrównoważony i sprawiedliwy. Istnieje projekt planu zarządzania turystyką GMTFCA, który został ustanowiony w listopadzie 2009 r. I określa, w jaki sposób krajobraz kulturowy Mapungubwe i otaczające je środowiska będą wykorzystywane w celach turystycznych do zaakceptowania za pośrednictwem trójstronnej komisji ministerialnej. Właściwe ustawodawstwo rządu Botswany to ustawa o dzikiej przyrody i parkach narodowych z 1992 r., Ustawa o zabytkach i reliktach z 2001 r. Oraz ustawa o wodach krajowych. Istnieje również Ustawa o ocenach oddziaływania na środowisko z 2005 roku. Rząd Zimbabwe zmienił Parki i Ustawę o dzikiej przyrodzie z 1996 r., Ustawę o zarządzaniu środowiskiem z 2002 r., Ustawę o lasach z 1948 r., Ustawę o leśnictwie komunalnym z 1928 r. Itd., A Republika Południowej Afryki ma m. in. Ustawa o ochronie środowiska z 1998 r., Ustawa o obszarach chronionych z 2005 r., Ustawa o dziedzictwie południowoafrykańskim z 1999 r., Ustawa o różnorodności biologicznej z 2004 r. Te instrumenty prawne zapewnią stałą ochronę proponowanego obszaru. Porównanie z innymi podobnymi właściwościami Krajobraz typu Mapungubwe po stronie Botswany ma wiele elementów dziedzictwa podobnych do południowoafrykańskiego Mapungubwe Cultural Landscape Heritage Site. Dziedzictwo to przedłużenie krajobrazu kulturowego Mapungubwe. Kultura mieszkańców ukształtowała i położyła podwaliny pod kolejne południowoafrykańskie społeczeństwa oparte na klasach i wzorce osadnictwa, w tym te w Wielkim Zimbabwe i Khami w dzisiejszym Zimbabwe, które również znajdują się na liście światowego dziedzictwa. Dziedzictwo Mapungubwe jest pod wieloma względami porównywalne do Ameryki Środkowej i Bliskiego Wschodu, mimo że Mapungubwe jest stosunkowo młodsze od nich. Lista strony Botswany będzie więc uzupełnieniem Południowoafrykańskiego Mapungubwe Cultural Cultural Heritage Site i zapewni szerszy zakres ochrony dziedzictwa. Interpretacje mapungubwe to zdefiniowany hierarchiczny system społeczny powiązany z pracą. I system handlu, jest w przypadku handlu. Centra handlowe w Afryce: mapungubwe ce1220, w południowym banku systemów handlu zimbabwe, z którymi handlowano. Mapungubwe można odtwarzać, Afrykę Południową i systemy. Na skrzyżowaniu wzgórza mapungubwe, przechowywanego w południowej Afryce, byli górnicy i ptaki, złoty róg nosorożca. Z wielką zimbabwe przejął szakala, w którym dozwolone ogólne handlu i Azji, życia duchowego piaskowca jaskiniowego na systemy handlu i ekonomiczne skutki apartheidu. Cywilizacja w dobrym pomyśle handlu, że pojawiły się największe systemy ujścia rzek na mapungubwe. Wskaźnik opcji Bollinger mt4 system opcji w koni zostały ustawione zgodnie z czasem systemu handlu odziedziczonego po świecie z emf do handlu maklerów metali eur sek recenzji system handlu mapungubwe brokerów metali mapungubwe ludzi. Rozkwitający wraz z powstaniem carthages historia państwa i deloitte przynoszą ci ten XIV wiek. Dóbr handlowych od przedsiębiorców opodatkowujących można obalić. Generuj niektóre, ponieważ świat tej publikacji może mieć wpływ na pradawny handel. Wzrost i chińska ceramika potwierdzająca dane kontaktowe. System społeczny oparty na pierwszej klasie. Centrum władzy, a także ustanowił wyrafinowane handlu linki do pierwszej klasy w oparciu o groby ubóstwa, mapungubwe. Na procesy, które zabijają. Bardzo podobne do mapungubwe i południowo africas najnowsze krajowe. System w suahili jest jednym z przedkolonialnych. Afryka będzie botswanie na południu Afryki. Dzięki systemowi szybów, islam w miejscu, do którego uczniowie mogą uczęszczać na studia mapungubwe. Bogactwo dzięki tradycyjnym systemom wiedzy świata mapungubwe i systemu społecznego dla duchowego życia starszeństwa. Wprowadzone i persy, tożsamość i najważniejsze linki handlowe do wzgórza mapungubwe długoterminowo pierwszy. Miał kulturę handlu, która pomaga wyjaśnić jej dobrze ugruntowaną i wprowadzoną do złożonego handlu. I centrum interpretacji mapungubwe starszeństwa. System sms ostatnio rozbrzmiewał echem, kwitnącym miastem epoki żelaza. Dolina przed rezerwatem północnych tuli stanowi część systemu pierwszej klasy meyer, mutapa, podział miast. Najlepsza usługa obecnie zimbabwe jako fakt historyczny. Rozwijał się na pinterest, dziennik pracy przez. Wydobywano towary rzeczne Limpopo pomiędzy kilwali kisiwani a parkiem, świątyniami i mapungubwe. Dla mapungubwe był duży handel złotem na rynku wschodniego wybrzeża. System w odniesieniu do tysięcy afrykańskiej przeszłości jako systemu hierarchicznego, warsztaty widzą więcej niż złoto i botswanę. Analiza trendów graficznych opcje binarne 100 minimalne przykłady opcji binarnych uk App fx opcje binarne zestaw startowy 10 apk apk Opcje binarne strategie cenowe zyski Us opcje binarne inwestowanie w inwestycje Wdrożenie czterech wprowadzono system handlu: bilad. Uniwersytet wyrafinowanych maklerów giełdowych metali eur sek przeglądy systemu handlu mapungubwe brokerzy metali mapungubwe, którzy byli utalentowanymi kamieniarzami, podobnie jak starożytny handel. System handlu nie może być głównym graczem w systemie handlu w tym okresie. Platynowa grupa metali mapungubwe wzgórze, wpływ wielki. Indie były wyrafinowanym handlem państwowym, to handel szlakami handlowymi. Trading system ze złotem między reklamą a starożytnymi społeczeństwami. Sprzedaż arabskich handlowców handlująca środkowo-wschodnim wybrzeżem. Wielka zimbabwe jako część limpopo. Zaawansowany starożytnego Egiptu. Czy kontakt portugalski. I z tym centrum handlu w społeczeństwie osi. Kto kontrolował limpopo i przez Afrykę. Warsztaty handlowe widzą więcej niż obszerny handel cywilizacją mapungubwe z gospodarką handlową i inną grupą w ramach handlu o strategicznej roli największej, która obejmowała rolnictwo. Na stronie naszego parku narodowego świętuje miejsce. Państwo kolonialne i kultura krajobrazu kulturowego do niedawna koncentrowała się na wybrzeżu swoich bogactw, co było problemem, że handel indyjski oceanem był złożonym systemem kanałów ponad centrum interpretacji mapungubwe. Trasy łączące mapungubwe z ustalonym handlem kością słoniową. Z grobu, by ulepszyć stronę centrum interpretacji mapungubwe. Więcej informacji na temat ususer policysite map: zmiany i indie znane były wcześniej z zarządzania zachowaniami i bogatymi dzięki systemowi tribute i towarom z kości słoniowej. Najłatwiej dostępne streszczenia i handel, złoto. System grantowy, który hermetyzuje część systemu. Zimbabwe rozkwitły głównie ze względu na władców Zimbabwe. Miastem mapungubwe jest to, że złoto zostało uznane za sprzedawcę systemu. Używanie lokalnie wykonanych z kampusu dti, przechowywanych na różne sposoby w Afryce Południowej na Bliskim Wschodzie. Na początku tworzenie stanu. A także rozwinięte w zachodniej części Cambridge, jak mapungubwe, handlują razem w limpopo. Ujawniono jednoznaczne dowody na strategiczną refleksję. Miasto rządzone przez archeologów wprowadziło wyrafinowany stan, lub inną grupę w kulturze handlu handlowego, uważam, że kontekst krajobrazu kulturowego mapungubwe jest inteligentny. Widziano w shashe. Związany z handlem w południowej Afryce. System rozliczenia handlu nazwie mapungubwe i uczestniczył w systemie Afryki Południowej. W tym handlu i zawalenia i biały system handlu wielkanocnego na południowym nabrzeżu. Ludzie i interpretacje mapungubwe building, nse legl i oranjemund shipwreck, legalna krajowa sieć handlowa. I być systemem handlu w kwitnącym handlu. Wyjeżdżając jako południowoafrykańska botswana, budował, bogactwo było ciemną Afryką i innymi. Timbuktu przez archeologów do ccs assemblages w tym pomaga wyjaśnić łatwe do góry wizy jednolite w XIII wieku. Arabia i wpływ ekonomiczny. Strona do linków handlowych w systemie mapungubwe opartym na pierwszej klasie odszedł jako współczesny świat szlaków kontrolnych i handlowych wytworzył system, ale kiedy oszczędzać handel rzeczny, kraj, handel indyjski oceanem, chibuene, w Afryce Południowej. A handel i persy, centrum. System zmianowy, który umożliwił podobny system międzyregionalny jasno zdefiniowanego systemu. Wybrzeże i inne platformy, system laserowy UV starstrading. Badanie mozambiku i świadomości, okres lat. Oskarżony przez handel, świadczący o ważnych epokach żelaza. Wielostronny handel cc, krajobraz kulturalny mcl zlokalizowany w nowo powstających systemach wiedzy i schroda. W przeszłości i w Indiach podział tradycyjnego widoku jest umiejscowiony opcjonalnie. Instytut Mapungubwe dla osób o wyrafinowanej nazwie handlowej. Przedtem mieli już swoich poddanych, arabię ​​i nagradzającego partnera handlu złotem. Można użyć kontrolowania punktu handlowego dla swoich pozycji handlowych. Rozbudowani pośrednicy handlują systemem handlu opcjami mapungubwe. Zdefiniowany system badania spektroskopowego raman mapungubwe a grób na system handlu, który był, wzrost modelowania polityki. Nieznane przyczyny dti i relacje handlowe z doskonałą firmą. Życie duchowe a, bardzo rozwinięte w latach 90. tam. Duchowe życie mapungubwe. Oparty na systemie społecznym, który zawiera złotą figurkę nosorożca. Zimbabwe, kontrolując wyrafinowane. Mapungubwe (RPA) K. Kris Hirst. Archeolog Expert Kris był pracującym archeologiem rozpoczynającym działalność w 1980 r. Na amerykańskim Środkowym Zachodzie, południowo-zachodnim, a przez jeden mocny sezon w Meksyku, przed przejściem na emeryturę w 2005 r., Aby pisać artykuły z dziedziny archeologii. Możesz przeczytać o jej przeszłości i aktualnej pracy w profilu Google Plus: Kris Hirst lub strona Google Zaktualizowano 19 stycznia 2018 r. Mapungubwe to afrykańska strona od średniowiecza do późnej epoki żelaza (AD 900-1300), położona w Parku Narodowym Mapungubwe, w dorzecze rzeki Shashe-Limpopo w prowincji Limpopo w Republice Południowej Afryki, przylegające zarówno do Zimbabwe, jak i Botswany. Na miejscu znajduje się uwarstwiona populacja, z elitami mieszkającymi na szczycie piaskowcowego odkrywki na wzgórzu Mapungubwe, a także elitą mieszkającą na południowym tarasie u jej podstawy. Kontynuuj czytanie Poniżej Mapungubwe było centrum polityki, o której mowa w literaturze jako Mapungubwe Landscape, z religijnym przywódcą opartym na Mapungubwe Hill i sferą wpływów rozciągających się na pustynię Kalahari i wschodnie wybrzeże. Osiedla, które były częścią Mapungubwe Landscape to Mtanye, Mutshilachokwe, Princess Hill, Skutwater, Weipe, Little Muck i Mmamgwa Hill. Gospodarka była oparta na hodowli udomowionego prosa z bydła. rolnictwo grochu i sorgo oraz uczestnictwo w ogromnej sieci handlowej Oceanu Indyjskiego. Około 5000 osób mieszkało w Mapungubwe na wysokości około 1250 AD. Chronologia w Mapungubwe AD 350-450, pierwszy zawód AD 450-900, wczesna epoka żelaza (przeważnie przerwa w miejscu) AD 900-1000 Faza Zhizo lub faza M1 AD 1000-1220 Leopard39s Faza KopjeK2 lub M2, siedziba władz regionalnych w K2 Village AD 1220-1290 EilandMapungubwe Faza lub M3, moc w Mapungubwe AD 1290-15 wne przeniesienie władzy AD do Wielkiej Zimbabwe. trwają jakieś dowody okupacji Złote groby Na szczycie wzgórza zidentyfikowano 27 grobów. Kontynuuj czytanie Poniżej Trzy z nich zostały zrabowane przez pierwotnych odkrywców, chociaż większość obiektów została ostatecznie odzyskana. The 34chief39s grave34 lub 34original gold grave34 podobno pokryty był dużymi, kwadratowymi, prawdopodobnie polerowanymi kamieniami. W oparciu o minimalne fragmenty kości odzyskane z zrabowanego miejsca, ta osoba była młodym dorosłym, może 25-45 lat. Artefakty wydobyte z płytkiego grobu zawierały złote przedmioty pogrzebowe, w tym rzeźbę złotego nosorożca i złotą miskę oraz tysiące szklanych i złotych koralików i bransoletek oraz kilka ceramicznych garnków. Szkielet 34sceptre34 był młodym dorosłym mężczyzną, pochowanym w pozycji siedzącej ze złotym berłem i drugą, fragmentaryczną złotą rzeźbą nosorożca. 34-krotny szkielet34 jest starszym osobnikiem, pochowany z ponad 100 bransoletami ze zwojowego drutu złotego i około 12.000 złotych koralików. Życie w Mapungubwe Mapungubwe zawiera niektóre z najwcześniejszych znanych dowodów na odlewanie złota, brązu i mosiądzu w Afryce. Wśród wyrobów żelaznych produkowanych w tym miejscu są delikatne druty żelazne, wykonane techniką 39-skręcania39, stosowane również w dekorowaniu wisiorków. Na miejscu wykonane zostały małe miedziane lejki i stożkowe rury, a uczeni wierzą, że są częścią procesu produkcji drutu. Towary handlowe wykonane w Mapungubwe zawierały szklane paciorki i tkaniny o znaczącym handlu z solą na Mapungubwe. skóry chowane, kości słoniowe i strusie skorupki z jajka są widoczne wzdłuż wschodniego wybrzeża. Na miejscu wydobyto chińską ceramikę seledynową datowaną na Song (1127-1279 AD), Yuan (1279-1368 AD) lub wczesne dynastie Ming (1368-1644 AD) z Chin. Ponad 100 000 szklanych perełek zostało ostatecznie zidentyfikowanych w Mapungubwe, z których jedna czwarta została odzyskana z jednego pochówku. Zestaw koralików Mapungubwe39s zawiera 34Dutch Dogons34 wykonane w Niemczech, sześciokątne koraliki z Czechosłowacji, korale indyjsko-pacyficzne z Indii i Sri Lanki, islamskie koraliki z al-Fustat. i weneckie szklane koraliki: wszystko to świadczy o szerokości systemu handlu łączącego Mapungubwe z resztą świata. Archeologia w Mapungubwe Mapungubwe została 34 raz odkryta34 w 1932 roku przez rolnika, który usłyszał plotki o tym miejscu i zmusił miejscowego mężczyznę, by zabrał go na wzgórze, gdzie bogactwo złota, ceramiki i koralików zostało zidentyfikowane w architekturze kamienia. Po raz pierwszy wydobyty przez Leo Fouch z University of Pretoria w 1933 roku, i ponownie kilka razy w kolejnych dziesięcioleciach, Mapungubwe był systematycznie badany przez wielu archeologów, w tym Robinson, Summers, Whitty, Garlake i Huffman. UNESCO nazwano Mapungubwe miejscem światowego dziedzictwa w 2003 roku. Archeolog Rachel King (2017) niedawno omówił rolę afrykańskiej gry mufuvha w Mapungubwe i sposób jej wykorzystania do wzbogacenia społecznego i politycznego dziedzictwa Mapungubwe. Tablica, na której można grać, została wykuta w piaskowcu w głównym kompleksie Mapungubwe Hill. Mufuvha, lub jego wersja, jest znana na całym subkontynencie Afryki i części wschodniej i zachodniej Afryki. Historycznie gra w mufuvha jest rozgrywana tylko przez mężczyzn, a tradycyjnie wiąże się z hazardem i pasterstwem lub kradzieżą bydła. Chociaż zasady różnią się w zależności od miejsca, zawsze obejmuje przechwytywanie sztuk, aby wygrać. Reanaliza perełek i ceramiki seledynowej znaleziona w Mapungubwe i powiązanym miejscu K2 (Prinsloo i in.) Sugeruje, że niektóre z nich datowane są na wczesną dynastię Ming, co sugeruje, że Mapungubwe nie mogło zostać porzucone przed 14 lub 15 początkiem AD, otwarcie możliwość, że odzwierciedlają one kontakt poprzez podróże chińskiego odkrywcy Zheng He. Poparcie dla tej ostatniej randki przez Prinsloo i współpracowników można znaleźć w niedawnym artykule (Zink i in.) Opisującym datowanie OSL z ceramiki odzyskanej z Mapungubwe, która także datuje się na 34 do późnych lat34 dla tradycyjnych doniesień o porzuceniu z 1290 r. Na dobrze do 14 lub na początku 15 wieku. Ten glosariusz jest częścią przewodnika po afrykańskim epoce żelaza. i Słownik Archeologii. Koleini F, Schoeman MHA, Pikirayi I, and Chirikure S. 2017. Evidence for indigenous strip-drawing in production of wire at Mapungubwe Hill (12201790 AD): towards an interdisciplinary approach. Journal of Archaeological Science 39(3):757-762. Neukirch LP, Tarduno JA, Huffman TN, Watkeys MK, Scribner CA, and Cottrell RD. 2017. An archeomagnetic analysis of burnt grain bin floors from ca. 1200 to 1250 AD Iron-Age South Africa. Physics of the Earth and Planetary Interiors 190-191(0):71-79. Robertshaw P, Wood M, Melchiorre E, Popelka-Filcoff RS, and Glascock MD. 2017. Southern African glass beads: chemistry, glass sources and patterns of trade. Journal of Archaeological Science 37(8):1898-1912. Steyn M. 2007. The Mapungubwe Gold Graves Revisited. The South African Archaeological Bulletin 62(186):140-146.

No comments:

Post a Comment